Így készült Bing Bong, az Agymanók titkolt szereplője2015.06.29. 19:49, Emma
Részben elefánt, részben vattacukor, részben cica, részben delfin. A könnyei vegytiszta cukorkák. Úgy öltözködik, mint egy ölelgetnivaló csavargó, és hangmeghajtású rakétával utazik. Van egy elképesztő betétdala. Ő a legjobb pajtás, akit egy gyermek csak kívánhat. Ő Bing Bong.
Néhány filmből kiszivárgott képtől és játéktól elekintve a Disney és a Pixar borítékban tartotta az Agymanók titkos fegyverét. Mivel azonban a film a hétvégén mozikba került, nem lehet többé eltitkolni, hogy Bing Bong - a 11 éves Riley, az Agymanók főhősének képzeletbeli barátja - a film egyik tagadhatatlanul fontos karaktere.
FIGYELEM! A CIKK SPOILERT (CSELEKMÉNYLEÍRÁST) TARTALMAZ!
Bing Bong, akinek hangját Richard Kind kölcsönzi, Riley hosszútávú memóriájának folyosóin él, és egy Holdra teendő utazásra vár a kislánnyal, mielőtt az végleg elfelejtené őt. Derű és Bánat fedezik őt fel, és a film legkeserédesebb jelenetében áldozatot hoz Riley boldogságáért.
Múlt héten eltöltöttünk egy kis időt a film társrendezőjével, Ronnie Del Carmennel, hogy megtudhassunk mindent Bing Bongról, az eredeti történetéről, és hogyan élte túl a végső vágást a többi képzeletbeli baráttal ellentétben, egészen hősi fordulatáig.
Biztosan örülsz, hogy a film végre megjelent, ráadásul a kritikusok és a közönség is dicséri.
Öt évig dolgoztunk ezen a filmen, és egy ötéves titokká vált. Cipzár. Nem beszélhetsz róla senkinek. Alig várom, hogy az emberek végre megismerhessék, hogy el tudják mondani nekem, milyen érzés volt, és mit jelentett nekik.
Bing Bong. Ő volt az a karakter, aki sem az előzetesekben, sem a sajtóanyagokban nem jelent meg, mégis teljesen ellopta a showt. Kezdjük a legelején - hogyan találtad ki a nevét?
Elgé vicces név. Olyan gyermekies. Azt gondoltuk, illik rá.
Valaki tényleges gyerekkori képzeletbeli barátja szolgált alapul?
Egyikünknek sem volt konkrét képzeletbeli barátja. Megkérdzetük egymástól - "Milyen dolgokat csináltál gyerekként?" - és aztán mentünk és megkérdeztük a saját gyerekeinket. Majd arra gondoltunk, "Legyen egy képzeletbeli barát, aki még mindig az elméjében él." És mikor ez felvetődött, nyilvánvalóvá vált, hogy nehéz egyetlen képzeletbeli barátot létrehozni, úgyhogy Bing Bongnak több dolog ötvözetének kell lennie. Vattacukorból van; részben elefánt; részben delfin. Van benne macska is... Van egy kocsija, amit sosem hív kocsinak - az az űrhajója. Ez az a fajta képzelet, amit a gyerekeinkben látunk. Mikor látod, ahogy a gyerekeid ülnek a nappaliban, énekelnek és/vagy beszélnek valakihez, te pedig megkérdezed, "Kihez beszélsz, drágám?", akkor ők azt mondják, "A barátommal beszélgetek." Szükségesnek éreztük, hogy létrehozzunk egyet a mi történetünknek is.
Bing Bong végleges formája eltér az eredeti koncepciótól?
Eredetileg egy egész falunyi képzelt barátot hoztunk létre. Volt egy másik karakterünk, Mrs. Scribbles, egy zsírkrétarajz a falon, pálcikaember. Ő folyton Corner Sun-nal lógott együtt. Corner Sun olyan, mint amikor egy gyerek egy jegyzettömbre rajzol: a sarokban mindig van egy negyed napocska, no meg a sugarai. Corner Sun valójában nem egy teljes kör. Olyan, mint egy körcikk a sarokból, és beszél. Nagyon szórakoztató volt, de egy idő után annyira jól mulattunk, hogy rájöttünk, ez teljesen elvonja a történetet. Így a képzelt barátok faluja egyetlen barára szűkült: Bing Bongra.
Richard Kind az egyik állandó színészetek, az évek során több Pixar karakter hangját kölcsönözte, köztük az Egy bogár élete és a Toy Story 3 kisebb szereplőiét. Volt valamilyen ok, amiért őt választottáok Bing Bongnak?
Ő nagyon kedves minőséget kölcsönöz a karakternek. Már azelőtt meg kell gondolnunk, ki lenne nagyszerű hangnak, mielőtt létrehozzuk a karaktert, hogy legyen egy helykitöltő a fejünkben. Az én fejemben, és Josh Cooley [az Agymanók forgatókönyvírója] fejében is csengett egy hang, ez pedig Richard hangja volt. Mikor castingra került sor, megmondtuk neki, hogy "A te hangoddal a fejünkben hoztuk létre ezt a szereplőt." Reméltük, hogy igent mond, és megtette - fantasztikus volt. Nagyszerű munkát végzett. Ezt minden alkalommal el kell mondanunk neki, mert nagyon keményen dolgozik - nagyon komolyan veszi a mesterségét. Mindig el kell mondanunk neki, hogy "Máris szeretünk."
Ő hozza meg a végső áldozatot, hogy megmentse Derűt, és tágabban nézve Riley-t. Elfogadja, hogy már nem megy el az utolsó rakétaútra, ez pedig rendkívül megrendítő.
Annak kell lennie. Egy képzeletbeli barát a gyermekkor egyik aspektusa, ami többé nem kerül középpontba, és végső soron csak egy emlék egy képzeletbeli barátról. Ha idősebb leszel, már nem hívhatod elő őket. Eltűnt a varázslat. Lejárt az ideje. Emlékszem képzeletbeli dolgokra, de a karakterekre már nem. Riley átmeneti fázisának kellett egy halványuló rész. Ez lett Bing Bong.
Milyen gondolkodási folyamat állt a jelenet mögött? Hogy döntöttétek el a képi ábrázolást?
Az egyik első koncepciónk, még azelőtt, hogy Bing Bong sorsa eldőlt volna, hogy szerettük volna, ha az emlékeknek életciklusa van. A nagyon világos emlékek sokáig veled maradnak, és sosem halványodnak el. Viszont rengeteg, milliónyi emléked van, és nem emlékezhetsz mindegyikre. Sok közülük kevésbé fényessé, törékennyé válik, feltörnek és porrá tűnnek. Az emlékgödörben ez történik veled. Nem biztonságos odalent maradnod.
Ez a pillanat a Pixar hagyomány része: Vannak ezek a filmjeitek, amik vadak, csodálatosak, nagyszerű utazások, mégis gyakran szomorúsággal színezettek. Megpróbáljátok megríkatni a szülőket?
Nem lépünk le az utunkról azért, hogy valami olyat csináljunk, amivel manipulálhatjuk a közönséget. Minden pillanat, amit a filmjeinkbe teszünk, azért vannak ott, mert a történet bemutatásának a részei. Mindig is az volt a célunk, hogy [az Agymanók] Derű és Bánat története legyen. A karaktereinket mindig a legnagyobb kihívás elé kell állítanunk: "Mi a legnehezebb dolog, amivel szembe kell nézned." Aztán eljutunk odáig. És ez szívszorító.
- Forrás: | Saját fordítás!
Zootopia: interjú a Byron Howard és Rich Moore párossal2015.06.26. 15:12, Lola
Találkozó az Annecy Filmfesztiválon a Zootopia két rendezőjével, mely 2016-ban érkezik.
A bal oldalon Rich Moore, a jobb oldalon Byron Howard. Rich a nyúl és Byron a róka, mindketten a Zootopia rendezői, úgy jönnek be, mint a tolvajok, akik ellopják a műsort az Annecy Animációs FIlmfesztivál színpadán. Ez nem színjáték: a Zootopia hatalmas dobásnak ígérkezik. Már volt szerencsém találkozni a páros korábbi két munkájával: az első az Aranyhaj és a nagy gubanc, a második a Rontó Ralph volt.
A színpadon nyúl- és rókajelmezben jelentetek meg. A Disney kényszerített erre?
Rich Moore (RM): Nem, ez a saját ötletünk volt. Byron az Amazonon vásárolta a jelmezeket, éppen a prezentáció előtti napon kaptuk őket kézhez. Kértük a Disneyt, hogy adjanak nekünk kölcsön jelmezt, de csak egy malac és egy kakas volt raktáron. Ki tudja, miért.
Byron Howard (BH): Ezeket a későbbi Zootopia 2.: A farmra tartogatjuk.
RM: Nevetünk, pedig nagyon meleg van ám ebben.
A viccet félretéve, Zootopiában csak emlősök laknak. Miért?
BH: Sokat gondolkodtunk ezen. Egy kutatási évet töltöttünk vázlatok készítésével, a szó minden értelmében, és végül vagy száz különböző fajnál kötöttünk ki a végső filmben.
RM: Választanunk kellett. Szerettünk volna egy ragadozó-zsákmány dinamikát kialakítani, ehhez pedig az emlősök több lehetőséget kínáltak.
BH: Ezt talán még nem vetted észre, de úgy döntöttünk, nem mutatunk majmokat a filmben. Ők túlságosan hasonlítanak az emberekhez. Így nem lett volna vicces. És természetesen a film csupán 90 perc hosszú. Nem tehettük bele az összes állatot.
RM: Meg vagyunk győződve arról, hogy a filmet nem szabad magyarázatokkal elnyomni. A történetnek kell lennie a saját magyarázatának. Nem szükséges a közönséget háttérinformációkkal zavarni, például hogy miért az állatok uralják a Földet, stb.
BH: Nagyon nehéz leegyszerűsíteni a dolgokat. Mindig ott a kísértés, hogy túlmagyarázd a őket. A Disneynél az a cél, hogy csökkentsünk, egyszerűsítsünk és legyünk egyenesek. Hogy bízzunk a közönségben és az ő intelligenciájukban.
Az összes rendelkezésre álló állat közül ti egy rókát és egy nyulat választottatok. Miért?
RM: Jó kérdés. Mert ők már természetes ellenségek. Ez rögtön egy megalapozott lendületet ad a történetnek: két ellenség arra kényszerül, hogy együttműködjenek, hogy a film lefolyása alatt barátokká váljanak. Aztán választottunk egy nyulat, aki rendőr szeretne lenni, aki szeretné meghaladni a szelíd növényevő természetes állapotát, ezzel újabb lendületet nyújtva. Ez egy thriller cselekményhez vezet bennünket.
BH: A másik ok pedig a skála kérdése. Zootopiában az állatok egértől elefántig terjednek. A róka talán veszélyt jelent a rágcsálókra nézve, ugyanakkor számos más ragadozó veszélyezteti őt is. Egy [ilyen szempontól] kiegyensúlyozott karakter.
RM: Végül pedig a róka nagyszerű archetípus. A szélhámos, a gazember, a csaló...
Ez a film alapvetően egy buddy movie*.
BH: Abszolút. Nagyon nagy rajongói vagyunk a '80-as évek buddy moviejainak. Halálos fegyver, 48 óra, Szerepcsere... Úgy gondoljuk, hogy a mainstream animációban nem voltak olyan történetek, amik ezt a műfajt felnőtt és klassz módon reprodukálják.
RM: Szerettünk volna egy thriller buddy moviet, ami az erőért, az irányításért folytatott küzdelemről beszél. A végén Zootopia akár sötétté és komollyá válhat.
BH: Természetesen párhuzamosan mozog a világunkkkal. Társadalmi osztályokról és társadalmi konfliktusokról szól.
RM: A ragadozó és a zsákmány együtt élnek: ez egy jó metafora az USA-ra. Csak nézned kell a híreket, hogy erre rájöjj.
*buddy movie: magyarul nem szoktuk használni a kifejezést, mely eredetileg "haver filmet" jelent. Ezek középponjában általában egy páros áll, akik többnyire haverok, vagy azokká válnak. Jó példát nyújtanak azok a filmek, melyben egy rendőrpáros van, mint a fent is említett Halálos fegyver.
Az interjút Sylvestre Picard készítette.
-Forrás: premiere.fr | Saját fordítás!
Nem lesznek Bosszúállok a Hős6os-ban2014.07.04. 20:48
szignálta: Lola időpont? 2014.07.04. erősebben? 20:48
Sziasztok! Ma egy cikket hoztam amit a Total Film magazin oldalára tettek fel. Először bemásolom Nektek ide a fordítást, utána pedig megtaláljátok a véleményemet. :)
A Hős6os rendezője megerősítette: egyik Bosszúállót sem láthatjuk majd a filmben
A Hős6os rendezője Don Hall elmesélte nekünk [TFM], hogy bár a film Marvel-képregényen alapul, nem kellene elvárnunk, hogy valamelyik Bosszúálló esetleg feltűnik benne. A magazinban az is olvasható, hogy Hall elmondása szerint a Hős6os nem lesz része a Marvel-univerzumnak.
„Még a nagyon korai szakaszban, amikor a Marvellel egyezkedtünk, az volt a döntés, hogy szándékosan ne kapcsolódjunk a Marvel-univerzumhoz” — mondta a CGI-s szuperhős-filmről.
„Mindenki úgy érezte, hogy nagyszerű lenne, ha megkapnánk az ötletöket és létrehoznánk vele a saját univerzumunkat. A Marvel tényleg arra bíztatott minket, hogy tegyünk így. Szóval nem lesz Vasember, Amerika kapitány vagy másik Bosszúálló ebben a világban.”
„A mi Bosszúállóink a Hős6os.”
-Forrás: totalfilm.com
Bevallom, engem ez egyáltalán nem lep meg, sosem hallottam róla pletykákat, hogy bármelyikük is feltűnne a színen vagy ilyesmi. Szerintem ez egy teljesen jó döntés, Marvel-alap ide vagy oda, nem lenne helyes keverni a világokat. Itthon pedig amúgy sem annyira ismert ez a csapat, bár reméljük, hogy ez most már változni fog. :)
xoxo, Lola
Interjú a Big Hero 6 rendezőjével, Don Hall-lal2014.06.06. 14:14
szignálta: Lola időpont? 2014.06.06. erősebben? 14:14
Sziasztok! Végre hozhatok Nektek valami újdonságot a Disney mesék világából is! A Disney Animátorok számos hivatalos oldallal rendelkeznek, így nem csak Facebookun, hanem Twitteren és Tumblr-en is jelen vannak. Általában gyönyörű vázlatképeket posztolnak, vagy az új mesék előzetesét. Van egy rovatuk is, mely során animátorokkal készítenek interjúkat. A tegnap felkerült részben éppen Don Hall, a Big Hero 6 rendezője került sorra, akivel nagyon érdekes interjút készítettek, ezt fordítottam most le Nektek.
Nagyobb mérethez kattints a képre!
A hét művésze: a Big Hero 6 rendezője, Don Hall
1. Hol nőttél fel? Hova jártál iskolába?
Glenwoodban, egy Dél-Nyugat-Iowa-i kisvárosban nőttem fel. Az Iowai Egyetemre jártam, ahol művészeti diplomát szereztem rajzolásból és festészetből. Ezután a CalArtsra jártam, ahol másik művészeti diplomát szereztem, méghozzá karakter animációból.
2. Mi inspirált arra, hogy karakter animációt tanulj?
Mindig is szerettem rajzolni, mióta az eszemet tudom. A Disney animációs filmek, a klasszikus Waren Bros. rövidfilmek és a Marvel képregények, valamint az élőszereplős filmek — különösen a szörnyes filmek inspirálták szeretetemet a történetmesélés felé. Szerencsés vagyok, hogy kisvárosban nőttem fel, ahol szombat délutánonként elsétálhattam a helyi színházba. Egy ponton eldöntöttem, hogy a Disneynél szeretnék dolgozni és igazán sosem gondoltam arra, hogy másként tegyek.
3. Ha egy dolgot megváltoztathatnál az utadon, mely során animátorrá váltál, mi lenne az?
Azt hiszem, ha valamit megváltoztathatnék, akkor többet tanultam volna a színészetről és a filmezésről.
4. Mi volt az első animációs munkád és hogyan kaptad meg? Milyen más stúdióknál dolgoztál még?
Másodéves voltam a CalArtson és szabad stílusban dizájnt készítettem Chuck Jones-nak. Abban az időben próbáltak egy új rövidfilmes egységet indítani, olyat, mint amilyen régi Termite Terrace [a Warner Bros. animációs stúdiója - a szerk.] egység volt. Szerfelett szerencsés voltam, amiért Maurice Noble inasává váltam — ő az egyik legjobb dizájner az animációs világban. Maurice-szal évekig barátok maradtunk, egészen a haláláig. Valamint nagyon rövid ideig doloztam a DreamWorks-nél is.
5. Mi a legkifizetődőbb abban, ha valakinek animációs karrierje van a Disneynél?
Szerintem a legkifizetődőbb abban, ha az ember a Disney Animation-nél dolozik az, hogy elképesztően tehetséges művészekkel dolgozhatsz együtt, akikkel létrehoztak valamit, ami remélhetőleg a bemutató után is tovább él majd. A Disney-örökség fontos. Ezért vagyunk mi mind itt, és képesnek lenni arra, hogy hasonló gondolkodású emberek egy csapatával hozzájáruljunk ehhez az örökséghez, hihetetlenül kifizetődő.
6. Melyik a kedvenc animációs filmed és miért?
A Pán Péter a kedvenc Disney-filmem. Gyönyörű, az animáció gyilkos és a kaland, valamint komédia keveréke fantasztikus. A mai napig szeretem.
A forrás a Disney Animátorok hivatalos Tumblr oldala.
xoxo, Lola
Kalóztündér: Who I Am és még több infó2014.02.05. 16:19
szignálta: Lola időpont? 2014.02.05. erősebben? 16:19
Sziasztok! Ma ismét Csingiling és a Kalóztündér híreket hoztam. Először is az ET Online feltett egy új videót, amin Natasha Bedingfield látható. Igazából ez a korábban kiadott másfél perces interjút tartalmazza, csakhogy dupla olyan hosszú, mivel több részlet is felhangzik a Who I Am-ből. Nekem már most nagyon tetszik, mi lesz, ha még zenei aláfestést is kap? :) Aztán a brazil Disneynél Mayra Arduini énekli fel a portugál változatot, őt ide kattintva meghallgathatjátok. Van benne néhány új jelenet, vaklamint az is feltűnt, hogy a Pixie Hollow Games első előzeteséből az ünnepség számos részét ide ültették át. Új információként pedig kiderült, hogy nemcsak Hook tűnik fel a részben, hanem Mr. Smee is! Kíváncsi vagyok, hogy szerepel-e az eddig kiadott képeken, és ha igen, ki az. Már volna tippem... :)
xoxo, Lola
Interjú Natasha Bedingfielddel & 2 új still kép2014.01.31. 18:47
szignálta: Lola időpont? 2014.01.31. erősebben? 18:47
Sziasztok! Ma ismét Csingiling és a Kalóztündér frisseket hoztam Nektek. Először is két új still képet. Az egyik már korábban felmerült egy cikk kapcsán, ám ekkor rossz minősége miatt azt mondták, hogy nem igazi, hanem photoshopolt. Nos, kijött jó minőségben és úgy néz ki, hogy valóban a meséből van. A másik új képen Zarina látható. A kis képre kattintva eléritek őket nagyobb méretben. Aztán megjelent egy másfél perces interjú, amit Natasha Bedingfielddel készítettek. A videóban először azt kérdezik, hogy felvett-e már dalt filmhez, amire azt a választ adja, hogy igen, de még sosem énekelt fel dalt Disney filmhez. Ezután arra ad választ, hogy milyen ismét a stúdióban lenni. Kiderül, hogy éppen új stúdióalbumát veszi fel és hogy otthon érzi magát ott, nagyon szeret ott lenni, a kreativitás színhelye. Arra a kérdésre, hogy ideges volt-e egyáltalán, azt válaszolja, hogy nem igazán szokott idegeskedni, hiszen a stúdió az a hely, ahová tartozik. Ezután új albumáról ismét elmondja, hogy ezen dolgozik jelenleg. Végül arra, hogy milyen érzés egy gyerekeknek szóló filmben részt venni, elárulja, hogy ettől a film sokkal különlegesebb lesz számára. :)
xoxo, Lola
Friss interjú a Jégvarázs készítőivel2014.01.17. 22:45
szignálta: Emma időpont? 2014.01.17. erősebben? 22:45
Disney rekordokat döntő musicalje, a Jégvarázs két Oscar-jelölést is bezsebelt tegnap reggel - az egyiket a Legjobb animációs filmként, a másikat a film legjelentősebb daláért, a 'Let It Go'-ért. Egy sem volt nagy meglepetés, tekintve a film népszerűségének folyamatos dominanciáját mind a bevételek, mint a Billboard listák terén. Az EW telefonon vette fel a kapcsolatot a Jégvarázs boldog rendezőivel és zeneszerzőivel, valamint a Tony-díjas Idina Menzellel (aki a 'Let It Go' előadója), hogy az őket ért reggeli hóviharról beszélgessünk.
IDINA MENZEL
Énekesnő, Legjobb eredeti dal, "Let It Go"
ENTERTAINMENT WEEKLY: Gratulálunk! Sokan várták már ezt a jelölést, de milyen érzés most, hogy tényleg megtörtént?
IDINA MENZEL: Számomra határozottan egy valóra vált álom. Örülök a film sikereinek, boldog vagyok, hogy a része lehetek ennek az egésznek, és hogy van egy dalom, ami együtt rezzen az emberekkel, még ezen is túl tesz.
Mikor hallottad először a dalt, és hogy érzeted magad?
Egy korai demót játszottak le belőle. Elsa karaktere sok változáson megy keresztül a filmben. Mikor megírták ezt a bizonyos dalt, akkor döntötték el, hogy Elsa nem egy legendás főhősnő lesz - ő bonyolult és sebezhető lesz. Mikor csak a dallamot hallottam, nagyon izgatott voltam, de tudtam, hogy jó kezekben vagyok, és boldog voltam, hogy jelen lehetek az úton. Azok az emberek a barátaim, és remek dolog olyanokkal lenni, akik ismernek téged és a hangodat is, és tudnak úgy írni, hogy szem előtt tartanak. Semmi sem jobb ennél.
Mikor tudtad meg, hogy része akarsz lenni a Jégvarázsnak? Mi erősített meg, és mondatta veled, "Igen, ezt meg kell csinálnom"?
Teljesen szabaddá tettem magam, mikor megkértek, hogy menjek be egy felolvasásra, és Kristen Bellel dolgoztam együtt, és ketten egyeztünk meg egy dalban, mert még nem írták meg a zenét, de szerették volna hallani, ahogy együtt éneklünk. Őszintén szólva nagyon régóta szerettem volna tagja lenni a Disney családnak. Szerepeltem a Bűbájban, de persze ez teljesen más dolog. Ez egy álom.
Van egy kérdés, amire kíváncsiak az emberek, méghozzá az, hogy fel fogsz-e lépni az Oscaron.
Fogok, ha felkérnek! Az If/Then műszerelésének közepén leszek, de remélhetőleg addig olyan részt csinálnak, amiben nem vagyok benne. Már van engedélyem távol lenni, ha felkérnek - szorítsatok! - hogy elmehetek és tehetem a dolgom, és jól érzem magam az ötlettel.
A dal már a saját életét éli online. Láttál már belőle valamit?
Mindenki elküldi nekem a kislányokat, akik énekelnek. Rengeteget kapok ezekből a videókból. Imádnivalóak. Azt mondogatom, minél idősebb leszek, annál fiatalabb a közönségem. Ott van a Wicked, a Rent és a Glee, mindegyiknek fiatal a közönsége, amivel remek dolog rendelkezni, így tudod, hogy ahogy öregszenek és gyerekeik lesznek, talán még mindig vesznek majd jegyet a fellépéseimre, mikor 80 leszek Vegasban!
|