Június 16-án érkezett hazánkba a Szenilla nyomában, melyben kedvenc hőseink újabb kalandra indulnak. Szenillának eszébe jutott valami a családjáról, így Pizsivel és Némóval nagy kalandra indul a messzi Kaliforniába. Ha kíváncsi vagy, honnan származik mindenki kedvenc doktorhala, ne habozz: irány a mozi!
▪ JEGYRENDELÉS
Üdvözlünk Magyarország legjobb Walt Disney-s oldalán! Ezen az oldalon idővel mindent megtalálhatsz majd a világ legjobb meséiről, a cég névadójáról és minden egyébről is! Igyekszünk magunkból sokat kihozni annak ellenére, hogy mindkettőnknek van másik oldala is. Az oldal szerkesztői Lola és Emma, ez már a sokadik design 2006.12.26. óta, melynek jelenleg a címe Agymanók. Érezd jól magad! Copyright by Walt-Disney G-Portál
Navigation
▪ Walt Disney – aki valóra váltotta az álmait
▪ Mesék – elbűvölő, szívünkhöz szóló alkotások
▪ Barkácsötletek – díszítsd velük kis lakodat
▪ Galéria – varázslat képekben
▪ Zenehallgatás – káprázatos muzsika
▪ Ikonbázis – tündérport életedben
▪ Kérdezz – amit szeretnél, mi válaszolunk
▪ Oldal – walt-disney.gportal.hu
▪ Főoldal – a birodalom kapui
Walt Disney
Walter Elias Disney 1901-ben született, Chicagóban. A világ leghíresebb rajzfilmkészítője és egyik legnagyobb producere. Ő alkotta meg a Disneyland vidámparkot és hozta létre fivére, Roy O. Disney segítségével a Walt Disney Companyt. Ő és csoportja alkotta meg a világon ma legsikeresebb rajzfilmfigurák többségét, köztük Disney saját figuráját, Mickey egeret.
▪ Szeretnék többet megtudni
Társoldalak
Mickey köre
46/31 hely foglalt. Képre vár: 001. 002.
Tudnivalók itt és itt.
Disney fanok
Coming Soon
2016. december 1-jén mutatják be hazánkban a WDAS legújabb hercegnős meséjét Moana címmel. A polinéz hercegnő családja segítségre szorul, ezért indul kalandos utazásra.
Képek | További információk
2017. november 22-én újabb Pixar mese érkezik. A Coco egy család különleges és meglepő újraegyesülését mutatja be, ami egy generáció óta tartó rejtély felfedezésével kezdődik.
Képek | További információk
2018. március 9-én mutatják be az USA-ban az 57. Walt Disney Klasszikust, a Giganticot, melyben Jack egy óriáspaszulyt megmászva felfedezi a felhők között élő óriások világát.
Képek | További információk
Byron Howard rendező a Zootropolis - Állati nagy balhé humoráról mesél:
"Nagyon örülünk a film humorának; mindig is tudtuk, hogy vicces lesz, mert abban a pillanatban, hogy ruhákba öltözött állatokkal kezdesz, már vicces. Az internet bebizonyította, hogy elveszünk a pulcsis macskákban... mert vicces. De tudtuk, hogy attól lesz brilliáns és nagyon vicces, ha emberi helyzeteket veszünk, amelyeket mind jól ismerünk, majd állati környezetbe helyezzük... erről szól a DMV jelenet, ott van Zootropolis emlős járműveinek osztálya is. Ezt már mind megtapasztaltuk, mind voltunk már a DMV-ben, ismerjük, mind várakoztunk ott egy millió évet a sorban, és Zootropolisban természetesnek tűnt, hogy lajhárok vezessék. Villámot nem lehet nem szeretni, Villám ott a leggyorsabb lajhár, ő végzi a legjobban a munkáját, ő a leghatékonyabb, és tudtuk, hogy ez lenne olyan nagyszerű a világban... és őszintén, minden hatalmas, nagyon nehéz volt kiválasztani, mit mutassunk a filmben, mert csak 90 percünk volt, és hatalmas akaraterő kellett, mert csak mentünk volna tovább örökkön örökké, rengeteg hihetetlen szójátékkal, vagy hogy milyen munkája van a lemmingegnek, egereknek vagy elefántoknak... állandóan csak kitalálnál valami újat. Ez az a pillanat, amikor rájössz, hogy van valami olyanod, ami nagyon is élő és vibráló, csak feldobsz egy ötletet a szobában, aztán a többiek hozzáteszik a saját poénjaikat. Így került be a dolgok nagy része a filmbe, megnevettettük egymást, hiszen hé, nem lenne nagyszerű, ha lajhárok vezetnék a DMV-t, vagy a város legnagyobb bűnözője egy icipici cickány lenne. Innen ered minden, és azt hiszem, ez jó jele annak, hogy egészséges egy folyamat."
Találkozó az Annecy Filmfesztiválon a Zootopia két rendezőjével, mely 2016-ban érkezik.
A bal oldalon Rich Moore, a jobb oldalon Byron Howard. Rich a nyúl és Byron a róka, mindketten a Zootopia rendezői, úgy jönnek be, mint a tolvajok, akik ellopják a műsort az Annecy Animációs FIlmfesztivál színpadán. Ez nem színjáték: a Zootopia hatalmas dobásnak ígérkezik. Már volt szerencsém találkozni a páros korábbi két munkájával: az első az Aranyhaj és a nagy gubanc, a második a Rontó Ralph volt.
A színpadon nyúl- és rókajelmezben jelentetek meg. A Disney kényszerített erre? Rich Moore (RM): Nem, ez a saját ötletünk volt. Byron az Amazonon vásárolta a jelmezeket, éppen a prezentáció előtti napon kaptuk őket kézhez. Kértük a Disneyt, hogy adjanak nekünk kölcsön jelmezt, de csak egy malac és egy kakas volt raktáron. Ki tudja, miért. Byron Howard (BH): Ezeket a későbbi Zootopia 2.: A farmra tartogatjuk. RM: Nevetünk, pedig nagyon meleg van ám ebben.
A viccet félretéve, Zootopiában csak emlősök laknak. Miért? BH: Sokat gondolkodtunk ezen. Egy kutatási évet töltöttünk vázlatok készítésével, a szó minden értelmében, és végül vagy száz különböző fajnál kötöttünk ki a végső filmben. RM: Választanunk kellett. Szerettünk volna egy ragadozó-zsákmány dinamikát kialakítani, ehhez pedig az emlősök több lehetőséget kínáltak. BH: Ezt talán még nem vetted észre, de úgy döntöttünk, nem mutatunk majmokat a filmben. Ők túlságosan hasonlítanak az emberekhez. Így nem lett volna vicces. És természetesen a film csupán 90 perc hosszú. Nem tehettük bele az összes állatot. RM: Meg vagyunk győződve arról, hogy a filmet nem szabad magyarázatokkal elnyomni. A történetnek kell lennie a saját magyarázatának. Nem szükséges a közönséget háttérinformációkkal zavarni, például hogy miért az állatok uralják a Földet, stb. BH: Nagyon nehéz leegyszerűsíteni a dolgokat. Mindig ott a kísértés, hogy túlmagyarázd a őket. A Disneynél az a cél, hogy csökkentsünk, egyszerűsítsünk és legyünk egyenesek. Hogy bízzunk a közönségben és az ő intelligenciájukban.
Az összes rendelkezésre álló állat közül ti egy rókát és egy nyulat választottatok. Miért? RM: Jó kérdés. Mert ők már természetes ellenségek. Ez rögtön egy megalapozott lendületet ad a történetnek: két ellenség arra kényszerül, hogy együttműködjenek, hogy a film lefolyása alatt barátokká váljanak. Aztán választottunk egy nyulat, aki rendőr szeretne lenni, aki szeretné meghaladni a szelíd növényevő természetes állapotát, ezzel újabb lendületet nyújtva. Ez egy thriller cselekményhez vezet bennünket. BH: A másik ok pedig a skála kérdése. Zootopiában az állatok egértől elefántig terjednek. A róka talán veszélyt jelent a rágcsálókra nézve, ugyanakkor számos más ragadozó veszélyezteti őt is. Egy [ilyen szempontól] kiegyensúlyozott karakter. RM: Végül pedig a róka nagyszerű archetípus. A szélhámos, a gazember, a csaló...
Ez a film alapvetően egy buddy movie*. BH: Abszolút. Nagyon nagy rajongói vagyunk a '80-as évek buddy moviejainak. Halálos fegyver, 48 óra, Szerepcsere... Úgy gondoljuk, hogy a mainstream animációban nem voltak olyan történetek, amik ezt a műfajt felnőtt és klassz módon reprodukálják. RM: Szerettünk volna egy thriller buddy moviet, ami az erőért, az irányításért folytatott küzdelemről beszél. A végén Zootopia akár sötétté és komollyá válhat. BH: Természetesen párhuzamosan mozog a világunkkkal. Társadalmi osztályokról és társadalmi konfliktusokról szól. RM: A ragadozó és a zsákmány együtt élnek: ez egy jó metafora az USA-ra. Csak nézned kell a híreket, hogy erre rájöjj.
*buddy movie: magyarul nem szoktuk használni a kifejezést, mely eredetileg "haver filmet" jelent. Ezek középponjában általában egy páros áll, akik többnyire haverok, vagy azokká válnak. Jó példát nyújtanak azok a filmek, melyben egy rendőrpáros van, mint a fent is említett Halálos fegyver.