Június 16-án érkezett hazánkba a Szenilla nyomában, melyben kedvenc hőseink újabb kalandra indulnak. Szenillának eszébe jutott valami a családjáról, így Pizsivel és Némóval nagy kalandra indul a messzi Kaliforniába. Ha kíváncsi vagy, honnan származik mindenki kedvenc doktorhala, ne habozz: irány a mozi!
▪ JEGYRENDELÉS
Üdvözlünk Magyarország legjobb Walt Disney-s oldalán! Ezen az oldalon idővel mindent megtalálhatsz majd a világ legjobb meséiről, a cég névadójáról és minden egyébről is! Igyekszünk magunkból sokat kihozni annak ellenére, hogy mindkettőnknek van másik oldala is. Az oldal szerkesztői Lola és Emma, ez már a sokadik design 2006.12.26. óta, melynek jelenleg a címe Agymanók. Érezd jól magad! Copyright by Walt-Disney G-Portál
Navigation
▪ Walt Disney – aki valóra váltotta az álmait
▪ Mesék – elbűvölő, szívünkhöz szóló alkotások
▪ Barkácsötletek – díszítsd velük kis lakodat
▪ Galéria – varázslat képekben
▪ Zenehallgatás – káprázatos muzsika
▪ Ikonbázis – tündérport életedben
▪ Kérdezz – amit szeretnél, mi válaszolunk
▪ Oldal – walt-disney.gportal.hu
▪ Főoldal – a birodalom kapui
Walt Disney
Walter Elias Disney 1901-ben született, Chicagóban. A világ leghíresebb rajzfilmkészítője és egyik legnagyobb producere. Ő alkotta meg a Disneyland vidámparkot és hozta létre fivére, Roy O. Disney segítségével a Walt Disney Companyt. Ő és csoportja alkotta meg a világon ma legsikeresebb rajzfilmfigurák többségét, köztük Disney saját figuráját, Mickey egeret.
▪ Szeretnék többet megtudni
Társoldalak
Mickey köre
46/31 hely foglalt. Képre vár: 001. 002.
Tudnivalók itt és itt.
Disney fanok
Coming Soon
2016. december 1-jén mutatják be hazánkban a WDAS legújabb hercegnős meséjét Moana címmel. A polinéz hercegnő családja segítségre szorul, ezért indul kalandos utazásra.
Képek | További információk
2017. november 22-én újabb Pixar mese érkezik. A Coco egy család különleges és meglepő újraegyesülését mutatja be, ami egy generáció óta tartó rejtély felfedezésével kezdődik.
Képek | További információk
2018. március 9-én mutatják be az USA-ban az 57. Walt Disney Klasszikust, a Giganticot, melyben Jack egy óriáspaszulyt megmászva felfedezi a felhők között élő óriások világát.
Képek | További információk
Sziasztok! A mai nap folyamán a Forum Hungary újabb videót osztott meg Youtube-csatornáján. Ez pedig nem más a Dínó Tesó július 21-én megjelent új előzetese, ezúttal szinkronizálva! :) A videót az alábbi szöveggel kommentálták:
Mi lett volna, ha az aszteroida, mely örökre megváltoztatta az életet a Földön, elkerüli bolygónkat és a hatalmas dinoszauruszok nem halnak ki?
Az eredeti nyelvben feliratos részeket is narrálják, a két főszereplő hangja pedig nagyon aranyosnak tűnik. A jelenlegi, nem hivatalos besorolás egyébként hatos, így könnyen lehet, hogy végül ezzel kerül majd mozikba is.
Megható emléket állított az amerikai fogorvos által levadászott oroszlánnak a Disney egyik animátora. Aaron Blaise olyan Disney-mesefilmek készítésén dolgozott, mint az Aladdin, a Pocahontas, a Mulan és persze Az Oroszlánkirály. Őt is megrendítette az amerikai fogorvos által legyilkolt híres oroszlán tragédiája. Épp ezért úgy döntött, hogy oroszlánkirályként rajzolja meg Cecilt. A lenyűgöző rajz készítését videón is megörökítette:
A Disney bevételei az elmúlt három hónapban 5 százalékkal emelkedtek ugyan, de - két év óta első ízben - elmaradtak a várakozásoktól. Gazdasági elemzők arra számítottak, hogy a szórakoztató-ipari csoport bevételei elérik a 13,2 milliárd US dollárt, a tényszám azonban 100 millió US dollárral kevesebb lett.
Scarlett Johansson a Bosszúállók: Ultron kora világpremierén (Fotó: Getty Images)
A tengerentúli, párizsi és Hong Kong-i Disney-parkok és üdülőhelyek üzemi eredménye a magasabb működési költségek miatt visszaesett. Kevesebb látogatót fogadott az Ázsia-park is. A témaparkok üzemi eredménye 9 százalékkal, 922 millió US dollárra nőtt, a bevételek 4 százalékkal, 4,1 milliárd US dollárra emelkedtek.
A Társaság legnagyobb egységének, a média hálózatnak a nyeresége 4 százalékkal, 2,38 milliárd US dollárra nőtt, köszönhetően annak, hogy a kábel-csatornák magasabb díjakat szedtek be a TV-állomásoktól. Ehhez a részleghez tartozik az ESPN sportcsatorna, a Disney-csatornák és az ABC televíziós hálózata. Bob Iger elnök-vezérigazgató szerint a Társaság tökéletesen elégedett a harmadik negyedéves eredményekkel. Az adózott eredmény összességében 11 százalékkal, 2,48 milliárd US dollárra nőtt. Ez minden korábbi adatnál jobb.
A Bosszúállók pénzesőt hozott
Az elnök-vezérigazgató szerint a nagyszámú, különböző területen folytatott tevékenység kiváló eredményei jól tükrözik a Disney egyedi termékeinek és művészei alkotó készségének hatalmas értékét. A Disney filmgyárainak nyeresége 15 százalékos növekedéssel 472 millió US dollárra ugrott, részben a Bosszúállók sikerének köszönhetően, amelyben többek között Scarlett Johansson és Robert Downey Jr. játszották a főszerepeket. A Disney 2009-ben vásárolta meg a filmgyárat, egy, ma már nagyon alacsonynak tűnő, 4 milliárd US dollár áron.
A negyedévben a Társaság fogyasztási cikk-ágazatának nyeresége nőtt a legnagyobb mértékben, 27 százalékkal. A Jégvarázs, a Bosszúállók és a Star Wars hőseinek jegyeit viselő cikkek továbbra is népszerűnek bizonyultak. A Disney részvényeinek árfolyama ebben az évben 29 százalékkal emelkedett és a papír a 30 szereplős Dow Jones index legjobban teljesítő eleme volt.
Kedden, zárást követően azonban a részvény 6,5 százalékkal, 113,85 dollárra esett. A pénzügyi főigazgató, Christine McCarthy arról tájékoztatta az elemzőket, hogy a Disney csökkentette média-hálózatának várható profitjára vonatkozó előrejelzését. A főigazgató szerint a Társaság a kevesebb kábel-előfizetés és a valutaárfolyamok kedvezőtlen alakulása miatt az éves növekedés 4-6 százalékos lehet a korábbi 7-9 százalékos becsléssel szemben.
Az ESPN előfizetői állománya csekély mértékben csökkent, számos néző pedig digitális platformra tért át. Robin Diedrich, az Edward Jones elemzője szerint a Disney összességében „egy jó erős negyedévet zárt."
A Hewlett-Packard fejlesztésének köszönhetően a Disneylandbe látogató családoknak egyáltalán nem kell foglalkozniuk emlékeik megörökítésével, egy csúcstechnológiás rendszer ezt automatikusan elvégzi helyettük. A park területén dolgozó több száz profi fotós által készített kép a HP kifejezetten a Disney számára fejlesztett PhotoPass szolgáltatásán keresztül azonnal hozzáférhető, és megosztható a képeken szereplő látogatókkal. A fejlesztése nagyban hozzájárul a Disneyland közönségének minél önfeledtebb szórakozásához.
Az emlékezetes pillanatok a fényképeken keresztül kézzelfoghatóvá, megőrizhetővé és megoszthatóvá válnak, és felbecsülhetetlen értéket jelentenek évek múlva is. Ugyanakkor a fényképezés maga mindig egy fajta falat képez az esemény és a fotó készítője között, vagyis ha csak rövid időre is, de csorbítja az élményt a fotós és sokszor a fotón szereplők számára is. Éppen ezért, a Disney elhatározta, hogy grandiózus szórakoztató központjában, Disneylanden egyszer és mindenkorra kiküszöböli a fényképezés élményektől való elidegenítő hatását, és a HP-val közösen megalkotta a PhotoPass szolgáltatást.
A rendszer lényege, hogy a park területén több száz profi fotós és kihelyezett kamera dolgozik folyamatosan, akik tökéletes minőségben örökítik meg a vendégek minden egyes emlékezetes pillanatát. Az elkészült képek azonnal továbbításra kerülnek a látogatók belépéskor létrehozott fényképfiókjába, és hála a karjukon lévő érzékelő karperecnek, mindez egyből kiválogatva és rendszerezve történik. Így aztán a vendégeknek nem kell azzal foglalkozniuk, hogy valamelyikük az élményből kimaradva folyton a csoport többi tagját fotózza. Ráadásul olyan beállítású képek is születhetnek, amiket a látogatók fizikailag képtelenek lennének elkészíteni, például egy hullámvasúton száguldás közben.
A Disney és a HP között egyébként a kapcsolat több mint 75 évre nyúlik vissza, a Disney volt ugyanis az egyik legelső megrendelője az akkor még háromszemélyes feltaláló cégnek. A legújabb együttműködésükből egy olyan modern szolgáltató rendszer született, amely a HP csúcstechnológiáját használva hatalmas mennyiségű adatot képes kezelni és továbbítani valós időben. A technológiának köszönhetően a vendégek semmiből nem maradnak ki a helyszínen sem, és később is átélhetik az élményeket a róluk készült képeket nézegetve.
Ez egy kis jelenet, kis változtatással, de kiemel egy különös kulturális különbséget, amiről talán nem is tudtál: a japán gyerekek ki nem állhatják a zöld vitaminpaprikát. Legalábbis elég sokan vannak közülük ezen a véleményen, ezért a Pixar animátorainak ki kellett törölniük Riley brokkolis tányérját – amit a japán gyerekek szeretnek – és kicserélni undi paprikával abban a jelentben, mikor az édesapja kanállal eteti.
„Rájöttünk, hogy néhány tartalmunknak nem lenne értelme más országokban” – magyarázta Pete Docter a sajtótájékoztatón. Szerencsére, jegyezte meg, „a technológia révén elég könnyen le tudtuk fordítani a feliratokat és más elemeket.” Így a csapat összesen 28 grafikai változást készített, méghozzá 45 különböző felvételen, a film minden változatában.
Két különböző változat: az első képen RIley a brokkolit, a másodikon a zöld vitaminpaprikát utálja
Van egy másik jelenet is: amikor Riley édesapja a vacsoraasztalnál ábrándozik, újrajátszva a hoki- vagy focimeccset a fejében, attól függően, hogy melyik verziót nézed. „Bár néhány ország, akik igazából a focit szeretik, úgy döntöttek, hogy a hokinál maradnak, hiszen a film karakterei Minnesotában laknak, és van értelme annak, hogy hokirajongók” – jegyezte meg Docter. [Hazánkban a focira esett a választás.]
Van, ahol Riley apukája hokiról, más országonkban (mint nálunk is) azonban fociról ábrándozik
Az animátorok arra is vették a fáradságot, hogy minden közönségnek a helyi nyelvre fordítsák a filmben leírt szövegeket. Az egyik ilyen jelenetben Bing Bong Derűnek és Bánatnak olvas fel (látszólag analfabétaként) egy szöveget. „Egyenként rámutat a VESZÉLY felirat betűire, miközben elmondja, hogy ez a rövid út” – mondja Docter. "Nemcsak a jelzést fordítottuk le, hanem Bing Bong kézmozdulatát is átanimáltuk, így bizonyos nyelvekben jobbról balra mutat a betűkre, nem pedig balról jobbra.”
A változásokat múlt héten vette észre néhány ember a Redditen, akik a kasszasiker filmekben előforduló kultúrák közötti különbségeket kezdték vizsgálni. Korábban a Toy Story 2-ben cserélték ki az USA zászlaját Buzz Lightyear mögött, a nemzetközi verzióban ugyanis lelkesítő beszéde mellett a földgömb jelenik meg tüzijátékkal. Randy Newman zeneszerző külön dallamot írt a csillagos lobogó dallama helyére, melyet "One World Anthem"-nek, Egy Világ Himnuszának keresztelt el. Hasonló a DreamWorks-nél is előfordult: Abadeus Reddit-felhasználó jegyezte meg, hogy a Shrek lengyel változatában egy komplett dialógust írtak át, amely a cselekmény szempontjából nem fontos, viszont sokkal viccesebbé vált a kelet-európai nézők számára. [Ez egyébként hazánkra is igaz.]
Még Amerika kapitány is – akinek kulturális származása a nevében szerepel – sem védett a globalizációtól. Legalábbis egy jelenet A tél katonájában külön verziót kapott az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban, vette észre az egyik Reddit-felhasználó. Egy napon talán tényleg szükségünk lesz Egy Világ Himnuszára.
Láttál valaha olyan 3D animált Disney filmet, ahol esetenként egyszerűen nem lehet nem elcsodálkozni rajta: hogyan nézhet ki az animáció ennyire képtelen élethűen?! A mai napon a Disney végre beavatja az érdeklődőket a titokba, hogyan készülnek a szépséges animációk.
A válasz egyszerre egyszerű és roppant komplex. A mozis varázslat legfontosabb titka a Disney renderelő motorja, a Hyperion, azon belül is a szoftver egyik különleges technológiája, melyet „path tracing” néven emleget a videó. Az eljárás lényege a fénysugarak követésében rejlik, melyek nyomonkövetésével a rendszer képes kalkulálni a fény útját és annak törését az egyes tárgyakon. További fontos tényező, hogy a technológia elég fejlett ahhoz, hogy a különböző anyagokat is figyelembe vegye, mint például Baymax átlátszó bőre.
A technológiának hála értékes időt sikerül megspórolni a filmgyártásban a fénysugarak „összenyalábolásával” amennyiben azok egy irányba haladnak. Ez különösen akkor válik elengedhetetlün fontossá, amikor a Hyperion több millió sugarat próbál követni. A módszer elég hatékony ahhoz, hogy az animátorok ne szoruljanak „csalásokra”, amikor nagyon nagy jeleneteket rajzolnak, mint a Hős6os látványos San Fransokyo-ja. Noha a Disney technológiája még mindig nem tökéletesen élethű mindig, ennek ellenére elég jól működik ahhoz, hogy a stúdió megtévessze a filmnézők szemét, amikor éppen abszolút hitelességre törekszik.
Bizonyára sokan emlékeznek a Disney és Pixar koprodukcióban készült, aranyos animációs filmre, a Szörny Rt.-re. A sztori egyik szála, hogy a szörnyek a gyerekek sikolyaiból nyerik a városuk fenntartásához szükséges energiát. Brit egyetemi hallgatók komolyan vették az ötletet, és egyikük kiszámította, mennyi sikollyal lehetne kielégíteni Nagy-Britannia energiaigényét. Kiderült, hogy létezik az a sikolymennyiség, de iszonyú sokat kéne sikoltoznia mindenkinek minden nap.
A brit lakosságtól a Szörny Rt.-ben látott módon kinyert sikolymennyiséget elvben fel lehetne használni ahhoz, hogy elegendő energiát generáljanak az ország működéséhez, írja a Leicesteri Egyetem hallgatója az egyetem által kiadott Journal of Interdisciplinary Science folyóiratban.
Sok sikoly kellene
Egy „apró” gond van csak. Az ország energiaszükségletének fedezéséhez minden lakosnak 2 800 000 000-szor kéne sikoltania naponta az ember által kiadható legerősebb hangon (129 dB). Ettől valószínűleg még a jó torkú brit focidrukkerek is berekednének.
Forrás: Monsters Inc./Wikimedia Commons via Origo
A tanulmányt inspiráló Szörny Rt. két főszereplője, az egyszemű, zöld Mike Wazowski és a bolyhos, kék óriás Sulley egy „sikolykivonót” használ az emberi gyerekek sikolyának összegyűjtésére, hogy ellássák energiával városukat, Iszony Cityt.
A filmben jobban beválik
A Leicesteri Egyetem hallgatója, Osarenkhoe Uwuigbe ezt a koncepciót alkalmazta Nagy-Britannia egész lakosságára, hogy meghatározza, mennyire életképes ötlet sikolyokat használni energiaforrásként.
Forrás: Monsters Inc. via Origo
A lakosság létszámát (kb. 64,1 millió) beszorozva az egy főre jutó napi átlagos energiafelhasználással (125 kWh) először kiszámolta, nagyjából mennyi energiára van szüksége Nagy-Britanniának (az ipari fogyasztást figyelmen kívül hagyta).
Növelni kellene a hangerőt
A tanulmány szerint ezt az energiaigényt akkor lehetne sikolyokkal kielégíteni, ha minden brit naponta majdnem 3 milliárdszor sikoltana 129 dB hangerővel, és minden sikoly legalább 2 másodpercig tartana. A sikolyenergia begyűjtése tehát egyelőre nem tűnik igazán rentábilisnak. Ehhez jelentősen kéne növelni a sikoltozók hangerejét.