Június 16-án érkezett hazánkba a Szenilla nyomában, melyben kedvenc hőseink újabb kalandra indulnak. Szenillának eszébe jutott valami a családjáról, így Pizsivel és Némóval nagy kalandra indul a messzi Kaliforniába. Ha kíváncsi vagy, honnan származik mindenki kedvenc doktorhala, ne habozz: irány a mozi!
▪ JEGYRENDELÉS
Üdvözlünk Magyarország legjobb Walt Disney-s oldalán! Ezen az oldalon idővel mindent megtalálhatsz majd a világ legjobb meséiről, a cég névadójáról és minden egyébről is! Igyekszünk magunkból sokat kihozni annak ellenére, hogy mindkettőnknek van másik oldala is. Az oldal szerkesztői Lola és Emma, ez már a sokadik design 2006.12.26. óta, melynek jelenleg a címe Agymanók. Érezd jól magad! Copyright by Walt-Disney G-Portál
Navigation
▪ Walt Disney – aki valóra váltotta az álmait
▪ Mesék – elbűvölő, szívünkhöz szóló alkotások
▪ Barkácsötletek – díszítsd velük kis lakodat
▪ Galéria – varázslat képekben
▪ Zenehallgatás – káprázatos muzsika
▪ Ikonbázis – tündérport életedben
▪ Kérdezz – amit szeretnél, mi válaszolunk
▪ Oldal – walt-disney.gportal.hu
▪ Főoldal – a birodalom kapui
Walt Disney
Walter Elias Disney 1901-ben született, Chicagóban. A világ leghíresebb rajzfilmkészítője és egyik legnagyobb producere. Ő alkotta meg a Disneyland vidámparkot és hozta létre fivére, Roy O. Disney segítségével a Walt Disney Companyt. Ő és csoportja alkotta meg a világon ma legsikeresebb rajzfilmfigurák többségét, köztük Disney saját figuráját, Mickey egeret.
▪ Szeretnék többet megtudni
Társoldalak
Mickey köre
46/31 hely foglalt. Képre vár: 001. 002.
Tudnivalók itt és itt.
Disney fanok
Coming Soon
2016. december 1-jén mutatják be hazánkban a WDAS legújabb hercegnős meséjét Moana címmel. A polinéz hercegnő családja segítségre szorul, ezért indul kalandos utazásra.
Képek | További információk
2017. november 22-én újabb Pixar mese érkezik. A Coco egy család különleges és meglepő újraegyesülését mutatja be, ami egy generáció óta tartó rejtély felfedezésével kezdődik.
Képek | További információk
2018. március 9-én mutatják be az USA-ban az 57. Walt Disney Klasszikust, a Giganticot, melyben Jack egy óriáspaszulyt megmászva felfedezi a felhők között élő óriások világát.
Képek | További információk
Sziasztok! Sokáig gondolkodtam, mivel kezdhetném a beszámolót, végül arra jutottam: végre! Végre megérkeztek ide is az Agymanók, végre megismerhetjük Riley-t és az érzelmeit. Hogy mennyire vártam ezt a napot! De ne szaladjunk ennyire előre - elvégre milyen élménybeszámoló lenne ez élmények nélkül? :) Tehát: szokás szerint kezdés előtt kb. 20 perccel értünk a mozihoz, hiszen át kellett vennünk a lefoglalt jegyeket. Ezután jött a várakozás, amikor az ember tényleg úgy érzi, hogy vaslábakon jár az idő, és alig várja, hogy végre beléphessen a terembe. :) Amikor végre ez a pillanat is eljött, popcorn-kóla kombóval felszerelkezve megkerestük a helyünket (középső sor közepe), és vártuk, hogy kezdődjenek az előzetesek. Mivel az Agymanók 6-os besorolást kapott, így csak meseelőzeteseket kaptunk: a Peanuts film, a Münó és a 12-es karikás Minyonok után elérkezett a The Good Dinosaur előzetes is, magyar szinkronnal, így egyből hallhattuk címét is: Dínó Tesó. Ettől ugyan nem voltunk elragadtatva, de legalább erre is fény derült. :) Jól bevett szokásként a reklámok után a rövidfilm következett, mely esetünkben a Láva volt. Ó, hogy ez milyen tündérire sikeredett! Az egész tulajdonképpen egy mini-musical, egyetlen dalban meséli el a történetet, amit a képeken látunk. Nagyon szeretnivaló mese lett, a zene fülbemászó, és a magyar szinkron is szuperül sikerült hozzá.
A rövidfilm leforgása után végre elérkezett a várva várt film: először csak pislogtunk, hisz a Disney, illetve a Pixar logója alatt sem a megszokott zene/hang ment, hanem már a filmhez komponált zongoradallam. A kezdődésben azonnal feltűnt, hogy a feliratokat magyarra cserélték (a cím is magyarul lett kiírva), ami szuper döntés volt, hisz a régebbi Disney meséknél is sor került az ilyen fordításokra. :) Tulajdonképpen nehéz úgy írni a filmről, hogy ne lőjek le semmit (de ígérem, nem fogok! :)), vagy egyáltalán épkézláb mondatok szülessenek a gondolataimból. Igazából szándékosan kerültem a spoilereket, így csak annyit tudtam előre a történetből, amennyit a videókban láttunk - azt meg a mese első negyedében rögtön el is durrogtatták, onnantól nem tudtam, mire számítsak. A csalódástól nem kellett tartanom: az első mondattól kezdve magával ragadja az embert a mese, mintha csak ő is Riley fejében járna. Bámulatos volt, milyen összehangoltan cselekedett Riley az érzelmek hatására, egy percig sem akadt el a folyamatosság. Kaptunk egy mellékszereplőt is, Bing Bongot, akiről előzetesen keveset lehetett tudni, de nagyon fontos szerepet adtak neki a készítők.
Az Agymanók tulajdonképpen pontosan olyan érzelmes lett, ahogy azt az első előzetesekben ígérték: a nevetés mellett a könnyek is garantáltak, így javaslom, hogy százas zsepit vigyetek magatokkal a terembe, és ne féljetek használni. A 3D-s látvány szerencsére csak kiegészíti a filmet: nincsenek benne olyan jelenetek, amelyek ne működnének 2 dimenzióban is. A film végével pedig ne rohanjatok ki a teremből, hisz a stáblista alatt kapunk egy kis meglepetést, melyben beletekinthetünk mások fejébe is. :) Jó szórakozást mindenkinek, ne felejtsétek el megosztani a véleményeteket velünk sem! ;)
Sziasztok! Ma este csodálatos kis hírt hoztam Nektek. Amellett, hogy mától már itthon is megtekinthető az Agymanók, természetesen az előtte levő kisfilmet, a Lávát is látni lehet. A Pixar pedig úgy döndött, hogy a dalt, mely gyakorlatilag a történet elmesélése, most hivatalosan is közzéteszik az interneten, így bárki újra meghallgathatja ezt a szívet melengető dallamot. Bevallom, nekem személy szerint nagyon tetszett a kisfilm, szerelem volt első nézésre, alig látom, hogy valamilyen formában (talán ismét moziban) újra láthassam!
A Pixar felforgatta a box office rekordokat legújabb agyas meséjével, melyben az érzelmek csapnak össze egy kislány fejében. Hogyan tovább?
A Pixar Agymanók című filmjének kedvéért a szülők múlt héten mélyen a zsebükbe nyúltak az USA-ban. A film messze felülmúlta a várakozásokat, mikor a hazai [USA] jegyirodák bevétele összesen több mint 90 millió dollár lett. Habár a Jurassic World foglalta az első helyet a maga 107 millió dolláros hétvégi bevételével, az animációs stúdió nem panaszkodik. Az Agymanók – melyet Pete Docter (Fel!) rendezett – most a történelem legnagyobb eredeti filmes box office debütálásának címét birtokolja.
„Ez igazán felkészületlenül ért” – mondja a Pixar Animation Studios elnöke, Jim Morris. Docter hozzáteszi: „Az emberek mennyisége, akik múlt hétvégén moziba mentek, őrületes. És számomra ők jelentik a kívánt célközönséget. Emberek, akik nem az iPhonejaikon nézik, hanem a moziban.”
Ironikus, de bizonyos módon a Pixar is Jurassic Worldbe tart, hiszen legújabb filmjük a The Good Dinosaur [A jó dinoszaurusz] lesz, mely novemberben kerül bemutatásra. Az Arlo nevű tinidínóról szóló történet, akinek legjobb barátja egy kisfiú lesz, Morris elmondása szerint „problémás film volt.” A stúdió elhalasztotta a filmet, melyet eredetileg 2014-ben terveztek bemutatni, miután 2013-ban Bob Petersont (Fel!) egy régi Pixar-művész, Peter Sohn (Kissé felhős) váltotta a rendezői székben. A film emellett teljesen új stábot és történetszálat kapott. „Annyira különbözik az Agymanóktól” - mondja Morris. „De csodálatos és elbűvölő és a maga módján éretlen.”
A Pixar 2018-ig tartó idővonalán három sorozat is új résszel bővül: érkezik a Szenilla nyomában, a Toy Story 4. és A hihetetlen család 2. „Próbáljuk fenntartani az egyensúlyt, ideálisan egy eredeti film az egyik évben, egy folytatás a következőben” – magyarázza Morris. Ez pedig ahhoz a kérdéshez vezet, melyet mindenki forgat a fejében: lesz Agymanók-folytatás?
Docter látszólag nincs olyan hangulatban. „Ezen a ponton nekem nincs folytatási ötletem” – mondja, hozzátéve, hogy szívesebben építene több eredeti elképzelést a stúdiónak. De nincs veszve minden remény. „Soha ne mondd, hogy soha” – egészíti ki az elhangzottakat. Hé, ez elég ahhoz, hogy egy kis Derűt hozzon ránk!
Sziasztok! Végre büszkén jelenthetem, hogy sikerült elkészülni az eddigi Agymanók-képek összegyűjtésével, így a régebbi poszthoz hasonlóan ismét összegyűjtve hoztam Nektek ezeket a szépségeket. Valójában már a tegnapi este folyamán feltöltöttem őket, azonban már ismertek, ezért tudjátok: a kiírás nem az erősségem. :)
Ezúttal azonban nem csak az elmaradt képeket pótoltam, be de számos újdonságot is hoztam, így szerintem igen egyedülálló módon találhatjátok meg egy helyen a legkülönfélébb és legérdekesebb képeket. Bevallom, különösen a poszterekre vagyok büszke, hiszen több óra kutatómunka következtében született meg az eredmény. Egy-két kép egyébként a still képek esetén újratöltésre került, így még jobb minőségben és nagyobb méretben tudjátok őket megtekinteni.
Íme, a teljes lista, mellette a „friss” információkkal:
▪ Háttérképek – új mappa, 8 kép
▪ Poszterek – 40 új poszter, köztük a legújabb magyar karakterposzterek
▪ Promo képek – új mappa, 6 kép
▪ Still képek – 3 újratöltött kép, 12 új kép
A teljes Agymanók-galériát eléritek a fenti nagy képre, vagy ide kattintva.
A Walt Disney Animation Studios visszapattant a nyeregbe, ez egeres cég most egy old-school antropomorf állatos filmet tervez, mely a Zootopia címet viseli.
Írta: Peter Debruge, nemzetközi filmkritikus
Amit az Aranyhaj és a nagy gubanc, valamint a Jégvarázs tett az animált tündérmesékkel, azt teszi most a Zootopia a beszélő állatokat felsorakoztató mesékkel – vagy legalábbis ez a Disney kedd délutáni előadásának az üzenete, melyre az Annecy Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon került sor.
Miután a Jégvarázs egyik rendezője, Chris Buck furcsán időzített kreatív gondolatait meghallgathattuk (azért különös, mert a film 18 hónapja került bemutatásra), majd levetítették a Jégvarázs - Party láz című rövidfilmet (ami tavasszal a Hamupipőkével került mozikba), az egeres cég egy előzetes részlettel örvendeztette meg a tömeget a 2016 első negyedévében várható Zootopiából.
A film két rendezője Byron Howard (Aranyhaj és a nagy gubanc) és Rich Moore (Rontó Ralph) – akik komplett nyúl- és rókakosztümben léptek színpadra – a film antropomorf stílusa pedig a Disney 1973-as Robin Hoodját idézi, egy olyan társadalomban, ahol az emberek nem léteznek, de minden más teremtmény beszél, ruhát visel és a hátsó lábain jár.
„Már hosszú ideje szerettem volna egy állatos filmet készíteni a Disneynek” – mondta Howard. „A főnökünk, John Lasseter szerint a kutatásból jobb történetmesélés kerekedik.” Lasseter elsőként egy helyi vadasparkba küldte őket, hogy ott tanulmányozzák az állatok viselkedését és mozdulatait, de ez nem volt elég, így az ekész kreatív csapat Kenyába utazott, ahol zebrákat, gepárdokat és zsiráfokat figyeltek meg a nyílt szavannán.
Ezek az utak voltak a direkt forrásai annak, ahogyan az animátorok adaptálták az állatok természetes mozdulatait a járás során, illetve a filmben feltűnő élőlények személyiségét. Furcsa módon éppen ezt a fajspecifikus sztereotíp gondolkodást szeretné ez az előítéleket-megdöntő film lerombolni, méghozzá úgy, hogy a faji toleranciát kreativitás és humor segítségével kommentálja.
„Az egyik legnagyobb probléma a Zootopiában az előítélet.” – magyarázta Moore. „Az állatok hamar beskatulyázzák egymást.”
A filmben Ginnifer Goodwin lesz Judy Hopps hangja, aki a közösség első nyúl rendőre. (Zootopia rendőrségi ereje nagyobb állatokból, például orrszarvúkból és bivalyokból áll.) Ahelyett, hogy feladná az álmát, elfogadja a parkolóőrként felkínált állást, egész nap jegyeket váltva, míg össze nem akad az agyafúrt rókával, Nick Wilde-dal (eredeti hangja Jason Bateman), aki azzal a veszéllyel fenyeget, hogy azt a kis haladást is elrontja, amelyet a rendőrségre nézve tett.
A beszélő állatos történetek azokhoz a Disney-klisékhez tartoznak, melyeket a Pixar kezdetekor John Lasseter mélyen elutasított (valamint a Broadway-stílusú dalokat is, mint amilyen a Legyen hó a Jégvarázsban). Az azóta eltelt időben a DreamWorks Animation számos állatos filmet mutatott be (Túl a sövényen, Madagaszkár és Kung Fu Panda), a Sonyval (Nagyon vadon, Vigyázz, kész, szörf!) karöltve.
Az Annecyn bemutatott anyagok alapján a Zootopia vizuális részlegének művésze, Cory Loftis és kollégái a stúdió legtetszetősebb CG karaktereit alkotta meg a filmhez. Legalábbis Judy Hopps és Nick Wilde jelentős javulást prezentálnak a közelműltban feltűnt, Bratz-babákhoz hasonlító emberi társaikhoz képest.
Sok a nagy sztori: az se semmi, hogy a Pixar fennállása második legnagyobb nyitányának örvendhet az Agymanók révén, ami igen közel röppent a 100 milliós határvidékhez, de az talán még annál is nagyobb szám – noha a rekorder hétköznapi bevételek előre vetítették –, hogy a Jurassic World a második hétvégéjén is kilenc számjegyű összegre tett szert, 10 nap alatt ezzel csaknem 400 milliót kasszírozva.
Simán rá lehet fogni arra, hogy nem volt a piacon animációs film már három hónapja, vagy hogy éppenséggel Pixar-film nem volt már két éve, de inkább engedjünk az érzelmeinknek, és mondjuk azt, hogy az Agymanók (Inside Out; hazai bemutató: június 25.) a vártnál jelentősen nagyobb sikere annak következménye, hogy ilyen eredeti és érdekfeszítő ötletet már régen ajánlottak a nézők figyelmébe a mozikban, úgyhogy most alaposan megtette hatását a reklám. Az asztalilámpás cég 15. produkciója bemutatója napján, azaz pénteken maga mögé tudta tessékelni a nyitányrekorder, s ebből következően még mindig magas fordulatszámon pörgő Jurassic Worldöt, méghozzá a második legjobb rajtjukkal (csak a Toy Story 3. kaszált többet 34 milliónál). Ám a dinós banzáj nem volt annyival lemaradva, hogy ne lett volna biztos: a teljes víkend tekintetében csak másodhegedűsök lehetnek a manók.
Így is történt, a Disney forgalmazta rajzfilm 91 millió dollárral csak ezüstérmet szerzett, ami persze nem gátolta abban, hogy bevésse magát a rekordkönyvbe. Például tizenegy év után nyugdíjba küldte a 68 millióval induló Holnaputánt, mint a legmagasabban, de nem első helyen kezdő filmet (Emmerich katasztrófáját akkor a Shrek 2. második hete gátolta a győzelemben), egyúttal a legerősebb nyitányt birtokolja az originál forgatókönyvből készült filmek körében, amivel az Avatart (77m) nyomta lejjebb eggyel. És akkor még ott a sok animációs berkekben beállított csúcs...
Annál is nagyobb a dicsőség, hiszen a kissé kétkedő előrejelzések 60-70 milliónál ritkán merészkedtek feljebb, illetve most egyéb fronton is telibe talált a stúdió: az esztendő eddigi legjobb kritikáit gyűjtötte be az országos bemutatók között, és ez is simán malmára hajthatja a vizet. A három hét múlva érkező Minyonok ugyan átmenetileg megzavarhatják, de egy ilyen bemutatkozás után szinte biztosra vehető, hogy az Agymanók kerül ki győztesen az animációsok viadalából, méghozzá bőven 300 millió dollár feletti bevétellel, és halvány eséllyel arra, hogy globálisan akár a milliárdot is megcélozza...
1. Jurassic World
2. Agymanók ($91.1m | $91.1m | $175m)
3. A kém.
4. Törésvonal
5. Dope
Ez se volt egy spórolós hétvége a tengerentúlon, hiszen a top 12 ezúttal is 230 millió dollár feletti forgalmat bonyolított. Mind a Jurassic World, mind az Agymanók lehetőségei határát feszegeti teljesítményével, és alighanem rekordbevételhez segítik majd ezt a júniust.