Agymanók: Ezért változtatták meg a készítők a film végét2015.06.30. 15:23, Lola
Kevin Nolting (vágó) elárulja, mi volt Majré eredeti szerepe és milyen volt a Pixar új sikerfilmjének története a kezdetekkor.
Az Agymanók története nagy változásokon ment keresztül, mielőtt elérte végleges formáját – árulta el a film vágója, Kevin Nolting.
Június 19-én debütált a Pixar legújabb sikerfilmje, azóta pedig világszerte 266,4 millió dollárt hozott a konyhára. Előtte azonban évekbe telt, mire a filmkészítők kialakították a film szerkezetét és végét. „Az elgondolás olyan nagyszerű volt, de nehéz volt lezárni a cselekményt” – mesélte Nolting. „Két vagy három fő történetszálat vetettünk el, mielőtt elérkeztünk volna a mostanihoz.”
A Pete Docter által rendezett Agymanók egy Riley nevű kislány elméjébe kalauzolja a nézőt, ahol öt különböző érzelem – Derű, Harag, Undor, Majré és Bánat – írányítja a 11 éves lányt, ahogy próbálja kezelni a San Franciscóba való költözést. A Derű (Amy Poehler) által vezetett érzelmek emellett karbantartják a lány emlékeit Fejhadiszállásukon.
FIGYELEM! A CIKK SPOILERT (CSELEKMÉNYLEÍRÁST) TARTALMAZ!
„A korai változatokban Riley [már] San Franciscóban élt és a történet alapvetően a felnövésről és arról szólt, ahogyan Derű rájön, hogy az érzelmeknek együtt kell dolgozniuk. Bánat felértékelődése csak később következett be” – tette hozzá Nolting, aki Docter korábbi filmjének, az Oscar-díjas Fel!-nek is a vágója volt.
„A második változatban Majré volt az, aki Derűvel ment, és Bánat nem játszott ilyen nagy szerepet a történetben” – folytatta. „Arról szólt, hogy Derű hogyan kapaszkodik Riley gyerekkori énjébe. A középiskola első napján Riley zavarba hozta volna magát azzal, hogy nagyon gyerekesen viselkedik. Ez mind Derű hibája lett volna, mert nem engedte Rileyt felnőni. Olyan volt, mint a túlságosan védelmező szülő, aki nem akarja, hogy ez a boldog gyermek valaha is bármilyen fájdalmat érezzen. Egészen egy évig ezzel [a verzióval] dolgoztunk. A történet Rileyról szólt, és egy középiskolai buliról. A következő két évben bekövetkező változások egyszerűen radikálisak voltak.”
Az animációs iparban a kreatív csapat éveket tölthet a forgatókönyv kitalálásával és megszerkesztésével, mielőtt az animációs produkció egyáltalán elkezdődne. A Pixarnál ez számtalan verzió levetítését jelenti a cég agytrösztjeinek – kreatív vezetőknek, mint például John Lasseter –, miközben formát ölt a történet. Ebben a fázisban gyakoriak az átírások a Pixarnál, és Nolting hozzátette, hogy az Agymanók esetében ez segített a csapatnak, hogy átírják azokat a részeket, amik nem úgy működtek, ahogyan kellett volna.
A fordulópont a vágó elmondása szerint „talán egy vagy másfél évvel a folyamat kezdete után” érkezett, amikor éppen arra készültek, hogy bemutassák a haladást. „Még mindig küzdöttünk a történettel és közel volt az az agytröszt-vetítés. Lejátszottuk magunknak az egész filmet és rájöttünk, hogy még mindig nem működik. Pete [Docter] egy vasárnap elment sétálni és mikor visszatért, rájött, hogy Bánat volt a kulcs a történethez. Lefújtuk a vetítést és átírtuk a film jelentősebb részeit. Ez volt az a pont, ahol elérkeztünk a jelenlegi történethez.”
A kulcs az a jelenet lett, amiben Derű és Bánat a memóriaraktárban kötnek ki és keresztülmennek Riley emlékein. A Pixar csapat megalkotta azt a döntő jelenetet, mikor Derű rájön, hogy Rileynak szüksége van Bánatra, és hogy vissza kell jutattnia Bánatot a Fejhadiszállásra.
„Attól a ponttól kezdve már csak finomhangolás kérdése volt a dolog” – mondta Nolting.
-Forrás | Saját fordítás!
|